Andelsboligforeningen Willemoesgade 20-24

Bestyrelsesmøde 5. oktober 2021

Tilstede: Bo, Christian, Elisa og Rasmus T. (ref.)

Dagsorden:

1) Cykelstativer
2) Rotter og kloakarbejde
3) Varme i rørene
4) Internet- og kabel tv-løsninger
5) Renovering af vinduer
6) Dryp fra altaner
7) Nye altaner
8) Altansagen
9) Vi skal afskaffe effekter i kælder
10) Eventuelt

1) Cykelstativer

Der er indhentet to tilbud på cykelstativer til gården for at undgå cykelrodet. Der vil gå fra at være 16 til 40 pladser.
Ombygningen af cykelskuret kan med fordel foretages af entreprenøren, som også ombyggede affaldsområdet.

Det tages op i gårdlauget om det skal betales af dem, da de før har lovet at skaffe flere cykelstativer i gården.

Vi kontakter kommunen om muligheden for at få undersøgt om vi kan få sedler på cykler, for at finde frem til cykler der ikke bliver brugt. Såfremt det ikke kan lade sig gøre, printer bestyrelsen selv sedler og går i gang med arbejdet.

2) Rotter og kloakarbejde

I forbindelse med rotter i gården har vi fået undersøgt brøndene. Hvor der blev fundet fejl i brøndene, skal de udbedres. Arbejdet starter mandag d. 11. oktober.

3) Varme i rørene

En beboer i 20 th har kontaktet bestyrelsen ifm. at varmerørene i lejligheden er enormt varme.

Bestyrelsen har taget kontakt til beboeren og går videre med sagen. Såfremt der er noget galt med rørene, kontaktes en af vores faste VVS’ere for at kigge på problemet.

Det overvejes om vi skal begynde at slukke for vandet i radiatorerne om sommeren.

4) Internet- og kabel tv-løsninger

Flere beboere har givet udtryk for, at de synes forbindelsen er svingende og til tider helt fraværende. Efter længere kontakt med Andels.net har de gjort os opmærksomme på, at det kan skyldes problemer med de enkelte routere. Vi undersøger situationen nærmere, og det overvejes at indhente tilbud fra andre leverandøre.

5) Renovering af vinduer

På generalforsamlingen blev det stemt igennem, at vi skal renovere vinduerne og dermed vente med at udskifte dem.

Bestyrelsen har udarbejdet et spørgeskema, som udsendes til beboerne pr. mail for at vurdere standen af vinduerne. Dette gøres med henblik på at lave et nærmere estimat på prisen af renoveringen af vinduerne.

6) Dryp fra altaner

Ifm. salg af 20 3tv er bestyrelsen gjort opmærksomme på, at det drypper fra altanen over. Det er aftalt med de nyere beboere, at vi kigger nærmere på problemet med dem, så vi kan få løst problemet.

7) Nye altaner

Beboerne i 24 2. tv har indhentet tilbud på en altan. Såfremt andre beboere også overvejer at få altan, er de meget velkomne til at række ud til Rasmus og Julie (Rasmusgtoft@gmail.com).

8) Værdisætning af altaner

Bo tjekker op på status på sagen.

9) Vi skal afskaffe effekter I kælder

Bestyrelsen sætter en seddel op for at opfordre beboere til at afhente deres andele under trappen i kælderskakterne samt alle andre fælles arealer i kælderen.

Til arbejdsweekenden fik vi fikset lyset i viceværtsrummet ved at skifte pæren. Der bliver derfor bestilt nye pærer, så blinklysene i resten af kælderen kan stoppes.

10) Eventuelt

Vi køber presenninger til havemøblerne, i håbet om at det vil øge deres levetid.

Comments are closed.